ویتامین B1

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

یکشنبه ۲۷ آبان ۹۷

ویتامین B1

مهمترین کار آن کمک به سوختن قند در بافت ها است،بنابراین زمانی که نیاز به انرژی بیشتری داریم نیاز به این ویتامین هم افطایش می یابد.این ویتامین برای کار دستگاه گوارش،قلب و دستگاه تنفس هم مفید است و تاثیر خوبی روی اعصاب دارد.کمبود آن باعث دردهای عصبی و سیاتیک،طپش قلب،نفخ معده،تنگی نفس و نارسایی قلبی می شود.
منابع این ویتامین عبارتند از سبوس گندم و جو،تخمه ی آفتاب گردان،جگر،قلوه،سویا،جوانه ی گندم،فندق،خربوزه،کاهو،بادام،مخمرآب جو،تخم مرغ.
بعضی از غذاها(صدف ماهی،ماهی کپور،شاه ماهی) باعث از بین رفتن این ویتامین می شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.