منابع خوب ویتامین ها و مواد معدنی

زیبایی در سخن گفتن باید از آغاز تولد سر لوحه زندگی تمام بشریت قرار گیرد.

دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷

منابع خوب ویتامین ها و مواد معدنی

 ویتامین و یا ماده معدنی مقدار توصیه شده روزانه منابع غذایی مورد نظر مورد استفاده دستگاه
ویتامین  A  1 میلیگرمتخم مرغ،هویج،جگر چشم،مو،پوست،استخوان 
ویتامین B1 1ملیگرمگوشت،نخود،غلات،حبوبات،نان تولید انرژی ، دستگاه عصبی 
ویتامین B2 1/5ملیگرمتخم مرغ ، گوشت ، لبنیات ، سبزیجات خونسازی ،دستگاه عصبی 
ویتامین B315 تا 20 میلیگرم ماهی ، غلات سبوس دار ، نخود  تولید انرژی ، پوست
 ویتامین B61/5 میلیگرم گوشت ، ماهی ، غلات سبوس دار ، موز خونسازی ، دستگاه عصبی 
 ویتامین B12 1 میکرو گرمشیر ، ماهی ، گوشت ، تخم مرغ  ، مخمر دستگاه عصبی ، عضلات 
ویتامین C40 تا 60  میلی گرمبسیاری از میوه ها و سبزیجات در بکار گیری آهن بدن ، دستگاه ایمنی 
ویتامین D5 میکرو گرم لبنیات ، روغن ماهی دندان و استخوان 
ویتامین E10 میلی گرم سبزیجات ، تخم مرغ ، ماهی ، کره گیاهی حفظ غشاهای سلولی 
 ویتامین K70 میکرو گرم  سبزیجات برگ دار، تشکیل ویتامین در روده با اثرباکتری  لخته خون ، استخوان سازی 
 اسید فولیک200 میکرو گرم سبزیجات برگ دار،گندم سبوس دار،نان،گوشت،میوه مغزدار  دستگاه عصبی جنین،حفظ سلامت سلول ها،وخون
 کلسیم تا 800 میلی گرملبنیات،تخم مرغ،نخود،لوبیا، استخوان های قابل خوردن ماهی استخوان، دندان،عضلات، دستگاه عصبی 
آهن 14 میلی گرم تخم مرغ، گوشت، لبنیات، سبزیجات برگ دار ساخت گلبول های قرمز خون، عضلات 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.